Jan-Willem Jehee

Jan-Willem Jehee is adviseur en eigenaar van Bezonnen Energie. Hij ondersteunt het bestuur van ZRN.

Sinds 2002 actief in de branche

Jan-Willem is sterrenkundige en bedrijfskundige. Sinds 2002 werkt hij met passie en plezier in de zonne-energie. Het liefst werkt hij aan het 'verder brengen' van de sector. Hij heeft dan ook bijgedragen aan de eerste ontwikkelingen rondom 'monitoring op afstand', de bouw van de eerste MWp-projecten en de eerste PR-contracten. Sinds 2013 werkt hij vanuit zijn eigen bedrijf Bezonnen energie.

Sinds het begin 'de organisator' van ZRN

Sinds de oprichting is Jan-Willem betrokken bij ZRN. Hij is verantwoordelijk voor de beleidsvorming en de organisatie. Ook verzorgt hij de belangenbehartiging in een meer uitvoerende rol. Daarnaast stond hij aan de wieg van Stichting OPEN

“OPEN kan veel betekenen voor de solarsector. Een gelijk speelveld wordt haalbaar, inzameling wordt makkelijker, en we kunnen nu werken aan een pragmatische oplossing voor de waarborg. Dankzij ZRN heeft de solarbranche zélf ook een duidelijke stem en invloed binnen OPEN. Dit alles is geen overbodige luxe, als je je bedenkt dat er miljoenen panelen per jaar geïnstalleerd worden.”

Aanspreekpunt

Als het om ZRN gaat, is Jan-Willem het eerste aanspreekpunt voor de branche. Hij nodigt iedereen dan ook uit om bij vragen of opmerkingen contact met hem op te nemen.